Seroquel og alkohol

Jeg stresser så sykt og har idag bare drukket to kopper med kaffe, men stresser fortsatt.. Istad var jeg så desperat etter å få slappe av at jeg tok fire seroquel på 25mg som jeg har som eventuell medisin. Har jo 8 jeg kan ta i døgnet så ikke farlig å ta fire liksom har fått beskjed av legen at det er greit. Men så var jeg også så sulten, for siden jeg stressa så fælt før jeg tok seroquelen min måtte jeg bare gå på do og ja, trenger vell ikke skrive hva jeg gjorde. Så gikk ned i kjellern for å se om det var noe mat der som frista meg, og i frysern lå det en sånn fryst strawberry daiquiri på 250ml så tinte den og drakk den. Var sykt godt men nå kjenner jeg at jeg er sykt trøtt. Ser det på meg også for øya mine er tunge og vil egentlig lukke seg. Ville bare ha vekk stresse, og håper dere skjønner hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde. Men blir vell ikke «berusa» av bare 250ml, er jo bare 4,7 prosent alkohol så ja. Mamma kommer hjem nå snart så spent på om hun ser det og det gruer jeg meg til 😮
Håper det går fint at jeg spør, har som sagt 8 sånne seroquel i døgnet så ikke noe farlig med å ta fire nå. Men er så sykt søvnig nå og stresser nesten med det:o
What to do:O

Kvinne, 20 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Først og fremst vil vi gjøre oppmerksom på at vi ikke er en akuttjeneste, og at det kan ta opptil 7 dager å få svar fra vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for akutt hjelp, kontakt ambulanse 113, legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Grunnen til at du føler deg trøtt nå, er nok nettopp på grunn av kombinasjonen Seroquel + alkohol. Døsighet er en ganske naturlig bivirkning av dette. Felleskatalogen skriver bl.a. følgende om denne kombinasjonen:
Brukes med forsiktighet sammen med andre sentraltvirkende midler og alkohol (…). Økt risiko for sedasjon/CNS-depresjon, fremfor alt i kombinasjon med sederende antipsykotika. Økt risiko for hypotensjon og ekstrapyramidale bivirkninger, fremfor alt ved kombinasjon med de antipsykotika der disse bivirkningene er vanligst. Mulig økt risiko for toksisitet av antipsykotika.
Blandingsbruk vil alltid være et spørsmål om mengde, og mengden alkohol du har inntatt er forholdsvis lav. Vi er usikre på hva du egentlig spør om her, men hvis du lurer på om denne kombinasjonen er livstruende, så er det tvilsomt. Likevel kan denne blandingen potensielt gi komplikasjoner, og vi vil oppfordre deg til å være forsiktig med dette i framtiden.