LUKT AV HASJ

Hei! jeg er en jente som skal inn i millitæret til høsten, men jeg har et spørsmål. Jeg har et halvt år hatt en pose med hasj liggende på rommet mitt. Denne har jeg nå kvittet meg med, altså ikke brukt eller røykt. (aldri røyket eller prøvd selv) Jeg vet at ved innrykk blir alle sjekket av narkotikahunder. Så spørsmålet mitt er, kommer de til å lukte dette? Eventuelt, hvordan kan jeg hindre dette?
Hilsen Jente, 22

Kvinne, 22 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Med mindre du har hatt posen liggende sammen med klær du skal ha med deg/på deg dit, så lukter nok ikke hundene dette. Du kan eventuelt vaske klærne du skal ha med, for å være på den sikre siden. Hvis hundene likevel skulle markere på deg er det viktigste at du ikke tester positivt. Det er ikke alltid mulig å forsikre seg 100% mot at klærne dine ikke har vært i kontakt med cannabis, du kan for eksempel ha gått forbi noen søm røyker, eller noen har røyket rett ved der du henger tøyet ditt til tørk osv.