Kjøle seg ned på mdma

Jeg skal ta mdma på en konsert i helga, har brukt dette før, men jeg får aldri gjort noe med svettingen.
Hadde f.eks febernedsettende medisin fungert?
Drikker alltid vann og powerade og lite alkohol.
Finnes andre måter / forhåndsregler en kan følge for å holde seg nedkjølt?

, 21 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi har ikke hørt at febernedsettende på noen måte kan virke dempende mot svettetokter. Det å svette er kroppens måte å kjøle seg ned på, så når du har feber og tar febernedsettende reduseres kroppstempraturen ved at du svetter. Det vil si at febernedsettende får deg til å svette (når du har feber), det tar ikke bort svettingen.
Vi kjenner ikke til at du kan gjøre noe for å forebygge svettingen, men det er fint at du drikker mye vann. Dette vannet bør helst være avkjølt. Svettingen hjelper kroppen din med å regulere tempraturen, men hvis du føler deg for varm kan du kjøle deg ned ved å oppholde deg på kalde steder, ta en kald dusj, kalde omslag osv.