hjelp..tok overdose på tabletter

dagen idag endte med en ganske stor overdose på tabletter, antidepprisiva, sovemedisiner, beroligende, antipsykotikum.. litt forskjellig, og sliter nå veldig. tok de for å slippe unna stemmene i hodet, men jeg vil ikke dø.. ikke egentlig. hva gjør jeg nå? har ikke telefon, så får ikke ringt noen etter hjelp. jeg begynner nå å bli veldig redusert. må konstentrere meg for å grie å holde meg oppe, magen verker, hodet er fylt med bonull og koordinasjonen fungerer ikke. er og blitt altfor varm.. jeg veit ikke hva jeg skal gjøre…

Kvinne, 22 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Først på vi opplyse om at RUStelefonen ikke er en akuttjeneste. Det kan ta opp til 7 dager å få svar på spørsmål som sendes inn. For akutte situasjoner må du ringe AMK 113 eller legevakt. Om du ikke har telefon, må du få tak i noen på nettet som kan ringe for deg. Vi håper at det gikk bra med deg og at du overlevde overdosen. Å ta masse tabletter kan være svært farlig, du risikerer å pådra deg livsvarige skader eller i verste fall så dør du. Uansett høres det ut som om du har det vanskelig. Det kan være godt for deg å få hjelp og prate med noen om dette. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med legen din og fortelle at du har det vanskelig.