Store mengder alkohol, speed og kokain

Hei!
Går på zoloft til daglig og var på byen i helgen. Drakk store mengder alkohol og kjøpte speed og kokain som vi inntok i store mengder utover kvelden. Ga oss på morgen kvisten. Jeg kaldsvetter og har store ukontrollerte skjelvinger i kroppen. Begynner å uroe meg for at det har skjedd noe alvorlig?
Vi kjøpte dopet fra gateselgere. Føler også at alt er totalt meningsløst. Aldri vært så sterkt før. Er veldig stiv i musklene også. Kan jeg ha fått i meg noe skummelt, bør jeg gå til lege?
Tusen takk for svar
Mvh mann 30

Mann, 30 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det du opplever er høyst sannsynlig en kombinasjon av store mengder alkohol blandet med sentralstimulerende stoffer. Reaksjonene i ettertid kan være temmelig sterke. Dersom det i tillegg var dårlig kvalitet på stoffene dere tok, vil dette kunne gjøre situasjonen enda verre.
I de aller fleste tilfeller går dette over av seg selv når man får i seg næring og får sovet ut. Det kna jo ta et par dager før du er bra igjen. Men dersom du er like dårlig etter to døgn, bør du oppsøke lege eller legevakt.
Den psykiske tilstanden du opplever er ganske vanlig etter en slik kule. Det er de fysiske bivirkningene som ev. er farlige. Men en såpass sterk nedtur er ikke festlig og for mange er dette en av grunnene til å slutte med sentralstimulerende. Det kan kanskje være en grunn for deg også, men det må du nesten vurdere selv.
PS: Vi forutsetter i svaret at du ikke har injisert/brukt sprøyter. Har du det, kan dine symptomer være tegn på blodforgiftning og du bør omgående oppsøke hjelp.