Dere diskriminerer mot cannabis

RUStelefonens leder sier på NRK at «Spørsmålet er hvor ofte man gjør dette. Skjer det hver gang du er på byen, da vil jeg si du er i ferd med å få et problem.»
Så hvis man drikker hver gang man er på byen, som er et langt skadeligere rusmiddel enn cannabis, så har man ikke et problem?

Mann, 37 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Din innvending blir noe upresis. Saken du refererer til omhandler regelmessig bruk av illegale rusmidler generelt, ikke kun cannabis, og kommentaren fra vår seksjonsleder må sees i tilknytning til dette. Det er imidlertid ikke slik at vi anser alkohol som et bedre/tryggere/sunnere eller mindre vanedannende rusmiddel enn andre, kun fordi det er lovlig. Dette underbygges i en rekke artikler på våre hjemmesider. Vår seksjonsleder snakker også om problematikken rundt alkoholbruk i intervjuet, men NRK valgte dessverre å ikke ta med dette i den endelige saken.