Sigar wrappers

Har funnet sigaretter der tobakken er tatt ut, samt emballasje på sigarpapir på rommet til datteren min på 17 år.
( sigar papir type «White grape» 2pk sigar wrappers.
Er bekymret over dette. Hun har venner som jeg mistenker at røyker hasj, hun snuser daglig og røyket prince på fest.
Har aldri merket lukt av hasj fra henne

Kvinne, 42 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det kommer ikke helt frem hva du lurer på her, men vi forstår det slik at du er bekymret for at din datter skal begynne å røyke cannabis, eller at hun allerede har gjort det. Vi kan ikke vite om du har grunn til bekymring, men «funnet ditt» kan være tegn på cannabisrøyking.
Vi tenker at du bør ta en rolig prat med datteren din, og ellers være oppmerksom på hennes atferd. Hvis hun plutselig endrer oppførsel og vaner kan det være grunn til å bekymre seg.
Du kan lese mer om Cannabis på våre faktasider, samt få tips til hvordan prate med noen om deres rusbruk.