Miljøterapaut

Sliter med å være flink hele tiden, er deprimert men som alenemor m to jobber / gamle foreldre å barnebarn som forventer at du stiller opp så er jeg helt utslitt! Blir ikke hørt på det å forventningene for hva jeg skal orke er mer enn jeg orker

Kvinne, 47 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Vi er litt usikker på hva du spør om, og hva du tenker vi kan hjelpe deg med. RUStelefonen er primært en veiledningstjeneste for de som har rusproblem og pårørende til dem.  Er det så at du er utslitt av alle omsorgsoppgavene dine er det kanskje lurt å ta kontakt med fastlegen din. Kanskje du trenger en sykemelding og/eller hjelp til å begrense noen av oppgavene slik at du også får tid til å ta vare på deg selv. Trenger du noen å snakke med om den vanskelig situasjonen din kan du ringe Mental Helse på 116 123.