e

Hei. dette er ikke noe jeg ofte drivr med, men for et par uker siden fikk jeg noen Ectasy blå Mitsubishi tre stk. Du funket ikke i det heletatt for meg. har lest i det siste at det kan være forde jeg bruker cipralx mot en mild deprejon som har pågodt for lenge. er det sant at en ikke får noen rus når en går på den medisinen? hvor lenge må men være uten for å få dne euphoriske følelesen?
Mann, 24 år fra

RUStelefonen svarer:
Det er riktig at bruk av Cipralex kan påvirke effekten av ecstasy, dette fordi Cipralex (SSRI) og MDMA (SRA) virker motsatt av hverandre. Vi kan ikke fortelle hvor lenge du må være uten Cipralex for å kunne få effekt av MDMA, hovedsakelig fordi vi på det sterkeste vil fraråde deg å slutte med Cipralex med mindre det skjer i samråde med lege. For øvrig tenker vi at dersom du går på Cipralex, er det neppe lurt å ta stoffer som gjør et innhogg i serotoninlageret ditt, slik MDMA gjør. MDMA/Ecstasy er ikke å anbefale når du er (mildt) deprimert og blir medisinert for det, i verste fall kan depresjonen eskalere.