arbeidstaker

Hei
Jeg ruser meg daglig før jobb for å holde motet, og meg selv oppe, mitt ønske er jo å slutte men klarer ikke det.. hva hjelp vil dere anbefale at jeg kunne oppsøke?

Mann, 27 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke hva det er som gjør at du har det så vanskelig at du føler at du må ruse deg hver dag. Men på generell basis er lege gjerne den første man henvender seg til for å hjelp. Legen kan henvise deg til spesialisthelsetjenesten som er ansvarlig for rusbehandling i offentlig regi. De vil kartlegge dine behov og forhåpentligvis gi deg et tilbud tilpasset dette, enten det er snakk om poliklinisk behandling eller innleggelse. Du kan se oversikt over behandlingssteder på sidene til helse Norge.