kan påvises lenge

synes ikke svarene dere gir om hvor lenge stoffer kan påvises etter bruk er helt riktige! det er veldig stor individuelle forskjeller på det, jeg har f.eks alltid hatt problem med att ting henger lenge igjen i kroppen og fått svekket min troverdighet av den grunn, alle selverklærte spesialister fra ulike rehab.institusjoner sier alle att ingenting henger i så lenge som dette, ergo lyver jeg!!
men hos meg tar det 25-30 dager før buprenorfin (subutex,temgesic) er ute av kroppen. med benzo er det enda verre.! ved et tilfelle var jeg helt rusfri, ingenting kunne påvises på UP. så inntok jeg på 2 dager 10stk tabl. Diazepam a 10mg.da jeg var hjemme på perm i julen, fra institusjonen jeg bodde på, en øde plass i Finnmark helt inne ved grensa til Finland. etter dette inntaket av 100mg Diazepam testet jeg positivt på Benzodiazepiner i 62 dager!! OVER 2MND!!! og stedet jeg var på fløt ikke akkurat over med muligheter for å skaffe noe heller, med den beliggenheten.!! så dette er fakta.! hos noen henger det lenge igjen i kroppen. for ordens skyld vil jeg nevne att jeg er 190cm høy og 115kg spiser normalt og normal forbrenning og aktivitetsnivå. har tatt dette opp med lege og fått medhold i att slik er det hos enkelte personer.
så hvis du tenker på å ruse deg litt bare en gang, så tenk på at det muligens kan påvises lenger enn du tror med de konsekvenser det gir.!
Mann 39 år Hordaland

Mann, 39 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er riktig at det kan forekomme betydelige individuelle variasjoner når det gjelder påvisningstider for rusmiddelbruk. Derfor må våre opplysninger sees på som veiledende – dette er også noe vi regelmessig informerer om. Hvor store doser som inntas, og hvor regelmessig disse inntas, vil også ha innvirkning på mulig påvisningstid.
Når det er sagt, så er det uvanlig at buprenorfin kan påvises så lenge som 25-30 dager etter siste inntak. Veiledende påvisningstider for et enkeltinntak er 1-2 uker, men sett at du forbrenner stoffer noe tregere enn gjennomsnittet, og at inntok høye/mange doser før siste inntak, er det likevel fullt mulig å teste positivt etter 25-30 dager.
For øvrig er det mindre besynderlig at du tester positivt på diazepam etter å ha inntatt 100 mg. 62 dager før prøvetagningen. Diazepam er det benzodiazepinet som har lengst påvisningstid, og 100 mg. er et høyt inntak av dette stoffet.