kjæreste med problemer

Hei! Jeg er en jente på 17 som nettopp har fått seg kjæreste. han er to år eldre enn meg, og for litt over et år siden mistet han moren sin. Jeg har ikke kjent han så lenge, og har dermed ikke snakket med han om akkurat det så mye. I dag fortalte han meg at han hadde tatt kokain. Selv synes jeg det er IKKE greit. Men han sa det var første gang på 1 1/2 år, og at det hjalp han å føle seg mye bedre. Han har det mye vondt inni seg, og jeg er redd for t han kommer til å fortsette å gjøre det når han har det vondt.
Vet ikke hva jeg skal gjøre med saken
Hilsen beskymra jente

Kvinne, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du blir bekymret over dette. Om det er slik at han ruser seg fordi han er trist, så er det som du frykter, mulighet for at han gjør det igjen. Alle har det vanskelig av og til, men løser man vanskelige problemer med rusmidler, kan det utvikle seg til å bli et problem. Du skriver ikke noe om hva han sa selv om situasjonen og om han tenker han skal bruke det mer. Det kan være greit å snakke med han om dette, og høre om han tenker å gjøre det mer. Om du ikke synes det er greit, bør du også si noe om det. Du kan lese litt mer om hva du kan gjøre i denne artikkelen om hvordan det er å ha en kjæreste som ruser seg.