Imovane slutt

Hei. Jeg driver å slutter med Imovane. Men nå er det tre dager jeg har brukt de igjen. Kommer jeg til å ha noe slags abstinenser etter de tre dagene? Og hva gjør at jeg kan raskere få d ut av systemet. Noen drikkevarer eller noe? Vil bare bli normal fortest mulig. Hat på all tabletter.

Kvinne, 29 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke hvor lenge du var uten Imovane før du brukte det igjen i tre dager, hvor lenge du hadde gått på det, eller hvilken dose du sto på. Dermed blir det vanskelig for oss å gi deg et godt svar, men vanligvis vil ikke tre dagers bruk av foreskreven dose på Imovane medføre abstinenser i særlig grad. Vi kjenner ikke til noe du kan gjøre for å få det raskere ut av systemet. Det tar den tiden det tar, men Imovane har relativt kort halveringstid (4-6 timer), og er dermed ganske raskt ute av kroppen.