Dopet på byen

Jeg mistenker at det ble puttet et medikament i drinken min på byen. Jeg oppdaget det svært fort og fikk varslet bartender som fikk ut mannen som hadde kjøpt ølet og fulgt etter meg lenge, og ble fulgt til legevakta. Der satt jeg i flere timer fordi tilstanden ikke var akutt. Da jeg endelig kom inn fikk ikke legen tatt blodprøve fordi allmenntilstanden min var for god. Jeg lurer på hvorfor. Nå må jeg gå og undre meg på om jeg fikk i meg Rohypnol eller et annet liknende medikament, men får aldri svar fordi jeg var heldig og avverget situasjonen tidlig og derfor bare var litt sløv, nummen, kvalm og brusete i hodet. Jeg synes det er ekkelt å aldri vite hva som havnet i drinken min (som var min andre pils den dagen)

Kvinne, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det høres rart ut at grunnen til at det ikke ble tatt prøve av deg var fordi allmenntilstanden din var for god. Vi er også usikre på hvorfor det skulle være en grunn til å la være å teste deg for rusmidler. Vi forstår at dette var en ekkel opplevelse, og det er veldig bra at du oppdaget det. Vi er ikke sikker på om du lurer på noe? Eller hva du lurer på? Men, ta gjene kontakt med oss igjen hvis du har spørsmål.  Vi håper at du slipper å oppleve noe slikt igjen.