Epilepsi og rivotril

Siden rivotrill er behandling mot epilepsi, er det farlig for meg da som er medisinert mot det og ikke har hadd anfall på flere år?

Mann, 18 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Om vi forstår deg riktig, så lurer du på om Rivotril er farlig for deg som rusmiddel – og ikke som behandling mot epilepsi. Å bruke medikamenter for å ruse seg innebærer alltid en risiko, og har du epilepsi, er det en forhøyet risiko for deg. Det er riktig at Rivotril brukes blant annet i behandling av epilepsi, men da i terapeutiske doser. Om du tar dette for å ruse deg, kan vi ikke vite hvordan du reagerer. Det er viktig å huske på at det kan være at de medisinene du fra før går på ikke bør tas sammen med Rivotril. Å blande ulike medikamenter kan være farlig, og du bør snakke med lege før du eksperimenterer med dette.