Ta med Valium fra utlandet?

Hei, jeg skulle kjøpe noe for søvn på apotek i Thailand, ser etterpå at det er valium 10mg. Kjøpte for å ta en når jeg skal fly hjem slik at jeg får sove, men det er kanskje ikke lov å ta med inn inorge? Er snakk om resten av brettet.

Kvinne, 30 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Ved innførsel til Norge av legemidler som inneholder stoffer som står på narkotikalisten (diazepam/valium står i listen), kreves det at det fremgår at legemiddelet er til personlig forbruk og at mengden ikke overskrider en ukes anbefalt bruk. Dette kan dokumenteres med legeattest, resept, etikett på pakning etc. Det kreves at dokumentasjonen er skrevet på et språk som er forståelig for norske tollere, og det gjøres oppmerksom på at tollmyndigheten kan utvise skjønn i sine vurderinger. Du kan lese mer på nettsidene til legemiddelverket.