Skoleoppgave

Hei!
Hvilke tilbud om rusbehandling og ettervern finnes i Akershus?
Hvordan er tjenester for mennesker med rusproblemer organisert?
Bruk av tvang og frivillighet i forhold til personer som bruker rusmidler?

Kvinne, 36 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Helse Sør-Øst sine nettsider kan du finne en oversikt over rusbehandling og ettervern i Akershus. I tillegg kommer private tiltak som ikke har avtale med det offentlige. Disse finnes det så vidt vi vet ingen god oversikt over. Du kan finne ut om organisering av tjenester for mennesker med rusproblemer på den enkelte kommunes nettsider, du kan også lese generelt om det på Helse Norge sine sider. Bruk av tvang og frivillighet i forhold til personer som bruker rusmidler reguleres i helse- og omsorgstjenesteloven, som du finner på Lovdata.
Lykke til med oppgaven!