Røykte 2 g hasj for 2 uker siden
Røykte 2 g hasj for 2 uker siden fordelt på 2 dager, vil jeg teste positivt på en urinprøve?
, år fra

RUStelefonen svarer:
Ut ifra forbruket du beskriver er du kanskje litt i gråsonen, avhengig av hvor mye THC det var i hasjen du røkte. Du sier ikke noe om når urinprøven skal finne sted, noe som er ganske vesentlig. Men sett at du ikke har tatt den ennå, er det en god sjanse for at du ikke tester positivt, ettersom et engangsinntak normalt vil kunne påvises opptil en uke på en urinprøve. Mengden du beskriver er mer enn hva som regnes som et engangsinntak, men likevel neppe nok til å kunne påvises etter to uker. Men dette er ikke noe vi kan garantere.