Hvem som svarer har betydning

Jeg bare lurer på om det er den samme persjonen som svarer på rusrelaterte spørsmål pga at dere kommer med veldig sprikende svar med tanke på Hasj spesielt !
Vanskelig med konkrete svar det skjønner jeg men ,noen sier i gråsonen på et trekk med hasj etter 5 døgn mens det sies det samme om du har røyka en hel joint andre steder på siden deres. Kan umulig være samme påvisningstid vist du har tatt et trekk som om du har røyka en hel joint vel ?Hilsen Bare lurer
Mann, 30 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi forholder oss til retningsgivende påvisningstider fra ulike laboratorier (Fürst, Folkehelseinstituttet, St. Olavs Hospital etc.) som utfører urintester på narkotiske stoffer. De oppgir litt forskjellige påvisningstider og de skiller ikke på f.eks. mengde og styrke på hasj/cannabis/marihuana.
Det er ulike personer hos oss som svarer og svarene kan sikkert variere noe. Men det gjør også spørsmålene som gjelder enkeltinntak: spørsmål om ett trekk cannabis får et annet svar enn spørsmål om en hel joint. Det som er viktig for oss er at når vi svarer skal vi føle oss mest mulig sikre på at vi ikke gir falsk trygghet. Derfor vil også påvisningstiden vi oppgir sikkert oppleves som både underlige og/eller uforståelig til tider, selv om vi i høyest mulig grad forsøker å holde oss innenfor rammene gitt ifra ovennevnte kilder.
Påvisningstiden for et enkeltinntak cannabis varierer fra 3-10 dager.