Hasj urinprøve

Hei
Reiser på jobb om knappe 4 uker der vi av og til har narkotest og er litt engstelig. Har ikke røyket hasj på flere år siden jeg vet det sitter lenge, . Nå i det siste har det skeia ut litt. Røykt ca 5 ganger på en periode på 2 uker. Var Kunn 1 gang jeg røykte en hel joint selv, ellers delt halve med kompiss mer eller mindre. Tror dere det går bra? Skal drikke mye vann fram til da.

Mann, 26 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å gi eksakte svar på når en urinprøve er ren, da dette er veldig individuelt. Mengden THC i cannabisen spiller også en viktig rolle. Ut ifra forbruket du beskriver befinner du deg nok litt i gråsonen, men etter fire uker begynner cannabisbruk å bli vanskelig å spore. Det vi kan si sikkert er at å drikke mye vann knappest vil ha noen uttelling. Drikker du for mye vann, rett før du skal ta urinprøve, vil prøven kunne bli ugyldig.