Funnet kokain- hvordan vite at det er kokain?

Jeg har funnet en tom liten pose med en antydning til hvitt pulver (kokain) i lommen til samboeren min. Innerst inne så vet jeg at det er kokain, men jeg skulle gjerne hatt dette bekreftet. Hvor bør jeg henvende meg for å få svar på det? Hvis jeg går til politistasjonen er jeg redd de spør meg om ting jeg ikke ønsker å svare på..

Kvinne, 21 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er nok ikke noen steder du kan levere inn rusmidler til testing, som privatperson. Du kan google litt på bilder av ulike stoffer og se om det er noe som ligner. Men ofte er det vanskelig å se det ene fra det andre med det blotte øyet. Du kan også ta det med til politiet og høre med de, men det kan, som du selv skriver, medføre noen spørsmål fra de. Det beste er kanskje å spørre samboeren din selv, og vurdere derfra om svaret er til å stole på.