Driver dere med vranglære?

her er en lenke hvor dere har raknet helt i profesjonalitet:
.https://www.ung.no/oss/demokrati/167553.html
«her omtaler vi cannabis som et rusmiddel og ikke medisin» – la meg irettesette dere:
cannabis ER en medisin. Tydeligvis har DERE blitt vranglært også.
Det er veldig synd å se at personer med holdninger gjennom gammel skremselpropaganda,
helt blåst på kunnskap om naturlig medisin får lov til å uttale seg om dette. Særlig når dette er ment som et talerør for mennesker som trenger ett skikkelig svar i situasjoner som kan være livsnødvendig.
EKSEMPEL:
et par ungdommer i 20 årene som måtte gå på urinprøve for å vise til at det er rent for cannabis.
straffeforfulgt av politiet og sett på med skråblikk fra alle kanter på grunn av cannabis.
mister førerkort og blir stemplet for livet.
Hvem i helsevesenet skulle de fått noen hjelp fra? det er jo ingen som forstår.
de ble jo plassert sammen med gamle sprøytenarkomane på klinikker.
den ene var lei av dette og valgte dumdristig istedet en dose med heroin, fordi det går fortere ut av systemet. de andre fulgte etter som en dominoeffekt. nå lever ikke noen av dem lenger. helsevesenet og den inkompetente straffeloven har gjort dette.
dette er virkeligheten. og du kan ikke si noe annet enn at hvis de bare hadde holdt seg til å røyke cannabis, at SÅ viktig er denne informasjonen. litt fornuft, erfaring og åpenhet er livsviktig! dessuten hjelper cannabis mot sykdommer til deres informasjon.

Mann, 28 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Cannabis er, akkurat som veldig mange andre stoffer, både et rusmiddel og en medisin. Derfor vi påpekte vi at «her, i dette svaret, snakker vi om cannabis som rusmiddel, ikke som medisin». Hvis du mener at cannabis bare er medisin og ikke rusmiddel, er du ganske alene om det (og de fleste ville nok mene at det var vranglære).
Spørsmålet på Ung.no var hvordan Norge vil forholde seg til UNGASS 2016. Vårt svar er en gjengivelse (mer eller mindre en kopi ) av hva Jørgen Bramness fra SERAF mener vil være Norges holdning på UNGASS 2016. Vi ville svart på samme måte i dag.
Når det gjelder organiseringen av rusbehandling, fastsettelse av straffeloven og helsekrav til førerkort i Norge er det ikke noe vi har til oppgave å begrunne eller gjøre rede for.