Inntak av MDMA på feber

Hei! Her om dagen droppet jeg MDMA for første gang. To dropp på tilsammen 250g. Jeg hadde ligget med feber, forkjølelse og vond hals i et par dager så var litt usikker på om jeg burde gjort det. Under turen gikk det veldig fint, men våknet dagen etter og følte meg helt jævlig. Spørsmålet er egentlig bare om inntak av MDMA når du har feber, kan det være dødsfarlig, tenker på overoppheting.

Mann, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Regner med at du droppet 250 mg og ikke 250 g. Det er absolutt ikke å anbefale å ta rusmidler når en er syk. Rusmidler påvirker immunforsvaret, og skal du absolutt ta rusmidler, bør du i det minste vente til du er frisk både psykisk og fysisk. Når det gjelder overopphetning, så er dette en vanlig bivirkning som følge av inntak av MDMA. Dødsfall som følge av overopphetning under MDMA-rus har forekommet. Derfor vil det antageligvis være ekstra risikabelt å ta stoffet når kroppen fra før av er opphetet av feber.