Ikke belegg

Hei. Dere skriver om de påståtte langvarige abstinenssydromene etter hasj (som av de fleste seriøse forskere beskrives som kortverige) at «Dette skyldes at THC skilles ut av kroppen og ikke lenger demper følelsene». Dette finnes det ikke evidens for. Er det ennå noe som stammer fra Thomas Lundqvist sin anekdotebaserte pseudovitenskap? Når har dere planer om å fjerne dette? Dere hevder å basere dere på vitenskap, hva med å faktisk gjøre det i stedet for å gjengi noen sine fantasier?

Mann, 42 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er litt uklart hva du mener det ikke er evidens for. At abstinessydromer skyldes at THC skilles ut av kroppen? At THC ikke lenger kan dempe følelser når det er skilt ut av kroppen? At abstinessydromer er langvarige? Det er også uklart hva du mener at vi skal fjerne.
Kan du gjøre spørsmålet litt tydeligere og gjerne også sende lenke med eksempel – både på det vi skriver og den forskningen du omtaler til – så vi vet mer konkret hvilken informasjon du refererer til? Takk for at du gir ditt bidrag til at informasjonen blir bedre, men her trenger vi altså en klarere fremstilling av spørsmålet.