Jeg har røyket hasj en god stund , men her om dagen hadde jeg røyket 3 jointer ((ikke unormalt mengde for meg)) før jeg la meg. og jeg gikk inn på badet blei veldig svimmel og la meg ner på gulvet, jeg reiste meg opp får å gå inn på rommet ca 5 meter unna. på veien bort til soverommet datt jeg ner på gulvet og begynte å riste i ca 5-10 sekunder. etter det gikk gikk jeg inn å rommet å la meg for å såve.
Hodemitt føltes MEGET rart ut dagen etterpå, jeg følte meg helt tom å veldig rar i hode…
va kan dette være? har aldri opplevd noe lignende
Mann, 23 år fra

RUStelefonen svarer:
Det kan høres ut som om du fikk en kroppslig reaksjon, muligens på grunn av inntak av rusmidler. Det er ikke uvanlig at man kan bli svimmel av å røyke cannabis, men det er ikke vanlig å bli liggende og «riste» på gulvet. Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med lege for å finne ut av hva som kan ha forårsaket denne reaksjonen. Det kan være at det skyldes andre ting, og er derfor greit å få sjekket ut. Fastlegen har taushetsplikt. At du følte deg «helt tom og veldig rar i hodet» kan komme av at du røyket cannabis dagen før, men du kan jo ta opp dette også, med det samme du er hos legen.
Du kan lese mer om cannabis og dets virkninger på våre hjemmesider.