Finnes hjelp for meg?

Jeg er en mann som jobber i psykisk helsevern som samtidig har blitt for glad i alkohol. Per nå har jeg ikke noe problember med og fungere i jobben, jeg drikker på dager som er vekk fra de dager jeg skal jobbe.
Jeg har sett mye drit, vært i handgemeng med farlige pasienter (min venstre arm er mer eller mindre ødelagt etter en episode juni sist sommer)
Får ikke hjelp på jobb og de jeg snakker med mener at slikt er en del av jobben.
Jeg er 39 er i form og veier 95 kg. Den som gav meg prob med armen var eks proff bokser og veide 120 kg.
Det trengtes 3 menn for og uskadeliggjøre denne mannen på 120 kg…
Han sa til meg: «jeg vet hvor du bor»
Etter det har jeg begynt og drikke.
Ikke hele tiden men jeg har blitt nervøs…. jeg har jobbet med dette i 12 år. Skal slike som meg høres snart?
Det ødelegger ikke livet mitt, jeg er jo «stor og sterk og mann med utdannelse» men det gjør meg hemmet.
Jeg er bestandig på vakt i forsvarsposisjon
Vet jo det at dere ikke har hjelp, men bare måtte si det.
Det er menn oppe i dette her også som har det ille

Mann, 39 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det er alltid mulig at du kan finne noen å snakke med om denne situasjonen. Du kan vurdere å få hjelp både til alkoholmoderasjon/slutte å drikke og til å hanskes med situasjonen på jobben. Det enkleste er å snakke med legen din og be om henvisning. Det er jo ikke helt uvanlig – og heller ikke galt – å drikke litt når man har opplevd slike ting som du har på jobb. Men det kommer jo til et punkt der man bør gjøre noe for å unngå at det blir et alvorlig problem. Vi synes det er merkelig at du ikke får oppfølging på arbeidsplassen. Hvis du har en fagorganisasjon vil vi anbefale deg å ta situasjonen opp med dem.