fant kanelstang og rød-brun klump på rommet til sønn

Min sønn har lovet å holde seg langt borte fra rusmidler etter at ble bråk i julen. Heromdagen fant jeg døren hans låst, og det luktet røyk. Han påsto det var vanlig sigg, men jeg vet hvs det lukter. Fant så en brent kanelstang og aluminiumsfolie med en liten rødbrun klump i. Hvordan kan jeg vite hva det er?
Kvinne, 47 år fra

RUStelefonen svarer:
Så vidt det vi vet, er det ikke noen rusmidler som det er vanlig å kombinere kanelstang med. Hva den lille rødbrune klumpen var, kan vi heller ikke si noe om. Ingen av disse er klare tegn på et rusmiddel. Aluminiumfolie er derimot vanlig å bruke ved bruk av enkelte rusmidler, da særlig om man røyker/varmebehandler rusmiddelet før inntak. Størst sannsynlighet på et riktig svar, får du nok ved å vise dette til sønnen din og spørre hva det er.