0,4 gram amfetamin tilsammen. Hva skjedde?

Heisann, i helga fra fredag ca 19.00 til lørdag ca 22.00 hadde jeg ca 0,4 gram amfetamin tilsammen,en god og lav dose og alt i nesa.. Har drukket bra vann og hatt klar/lysegul urin hvert dobesøk, men har bare fått i meg litt youhurt og sjokolademelk som mat næring.
På søndag kl 03.00 skjedde noe jeg ikke klarer å forstå, jeg har tatt dette stoffet før og vet at kroppen slår seg vrang under nedturen men dette var nytt!!
Det føltes som at pulsårene på hver arm plutselig trykka mot huden,og det pressa skikkelig, og det mindre krefter igjen ut i armene og tommelen sleit med å klare å holde det den greip tak i.
Jeg la meg ned i sofaen,min andre hvil denne perioden og tenkte å gi kroppen en hvil, sikkert derfor armene ville ta kveld tenkte jeg og la meg ned.
Ble med ett varm og rød i ansiktet når jeg traff puta å kom ned i horisonten.
Det begynte med ett å trykke og banke i selve ansiktet rett etter varmen,pusten var tung og pulsen starta rolig med lavt blodtrykk ser og da. Følte pulsen og blodtrykket økte samtidig som når ansiktet begynte å dunke. Var slikkelig skummelt og jeg begynte å gråte i frykt for blopropp og de skumle tingene vi alle frykter. Men mannen min sa jeg måtte bare slappeav,selv om han ikke hadde peiling på hva som skjedde han heller. Vet dere hva som har,eller kan ha skjedd?! Jeg trenger å vite mer, så kom med den info dere kan så er dere greie.
Jeg skal aldri røre amfetamin igjen, det er sikkert

Kvinne, 27 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi håper du er frisk og har det fint nå. Føler du deg sliten og litt «nedfor» en dag eller to (men ellers i grei form), forsøk å ikke bekymre deg. Spise, drikke (ikke alkohol), sove, gå turer og ta livet med ro er beste medisin. Er du bekymret og grubler, ta gjerne kontakt med oss og vi kan sammen vurdere hva du skal gjøre videre.
Vi er ikke leger her på tjenesten, men vi kan si noe generelt om det du opplevde. Det er nok en kombinasjon av fysiske (lett amfetaminforgiftning og lite næring) og psykiske faktorer (moderat til sterk angst/frykt). At du følte trykk i armene, ansiktet osv er  ikke uvanlig og en del av disse reaksjonene kan også komme av at man «henger seg opp» – har kroppen i en viss stilling osv. – uten at man selv legger merke til det når det pågår. Noe av dette er nok også forårsaket av vasokonstriksjon.
Lett amfetaminforgiftning:
• Irritabilitet, rastløshet, uro, søvnproblemer, skjelvinger, svimmelhet, hyperrefleksi, mydriasis (uvanlig store pupiller)
• Svette
• Palpitasjoner (hjertebank), lett økning i blodtrykk og puls
Moderat til alvorlig forgiftning:
• Agitasjon, angst, panikk, forvirring, hallusinasjoner, psykose, delirium/vrangforestillinger, kramper
• Vasokonstriksjon (blodårene trekker seg sammen) og vasospasme (krampeaktig sammentrekning av blodårer)
• Hypertensjon (høyt blodtrykk), takykardi (hurtig puls/hjertebank), arytmier (ujevn puls), hjerteinfarkt
• Hyperventilasjon
• Dehydrering
• Hypertermi (kroppstemperatur inntil over 40°C)
• Rabdomyolyse (ødeleggelse av muskelceller) med ev. nyresvikt , metabolsk acidose (kroppen produserer mer syre enn den kan kvitte seg med), , disseminert intravaskulær koagulasjon (alvorlige forstyrrelser i kroppens blodlevringssystem, masse små blodpropper inne i blodårene), multiorgansvikt
• Sirkulasjonskollaps
• Respirasjonsvansker
• Nedsatt bevissthet/koma
• Hjerneblødning
Hvis du på grunn av dette slutter med amfetamin, så synes vi det er et veldig fornuftig valg av deg. Forskning på amfetamin viser nemlig klart at har man først hatt ubehagelige opplevelser – både fysisk og psykisk – så øker sjansen for å få det igjen ved senere bruk.