Utroskap blackout

Hei! For noen uker tilbake var kjæresten på guttetur og jeg skulle ut på byen med venninna mi, broren og kjæresten hennes. Jeg ble kjempefull og husker absolutt ingenting fra vi kom ut på byen og resten av natten, har total blackout. Husker ikke bruddstykker engang. Vi hadde avtalt på forhånd at broren til venninna mi skulle overnatte på sofaen min, da han bor veldig langt unna. Neste morgen våkner jeg i samme seng som han, og han sier vi har hatt sex!! Har så utrolig dårlig samvittighet for kjæresten min og kan ikke skjønne at jeg har gjort noe sånt mot han. Føler meg som verdens verste person! Vet at han aldri ville tilgitt meg for dette, og det ville såret han utrolig mye om jeg fortalte det.. Føler også meg så skuffet/utnytta over at ikke broren til venninna mi stoppet det hele når han så hvor utrolig full jeg var og vet at jeg aldri ville gjort noe sånn ved bevisst tilstand.. Men han har lovet 100% å ikke fortelle det til noen, og det vet jeg at jeg kan stole på. Har du noen råd for hva jeg ble gjøre? Er jeg en forferdelig person om jeg ikke forteller? Føles ikke ut som det er jeg som har gjort det i og med at jeg har null minne av det. Klarer ikke spise og går med konstant angst og skyldfølelse. Hadde aldri trodd jeg kunne gjort noe sånn og det kommer aldri til å skje igjen.. Vi er samboere og har vært sammen i 8 år. Hilsen fortvilet jente.

Kvinne, 25 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Dette er nok en historie flere kjenner seg igjen i. Mange har gjort uoverveide ting i fylla, noen mer alvorlige enn andre. Spørsmålet er om det man gjør i fylla kan unnskyldes fordi man var full. Dette er det nok mange delte meninger om. Vi har nok ikke noen gode svar til deg. Men hvis det hadde vært en straffesak, hadde du blitt dømt for handlingen, så lenge rusen er selvforskyldt. Samtidig vet man jo at det er mange som gjør ting i fylla de aldri ellers ville gjort.
Vi kan nok ikke ta stilling til om du bør fortelle dette til kjæresten din eller ikke. Noen synes det er en selvfølge å fortelle noe slikt. Andre vil tenke at det er best om det ties og glemmes og at du sørger for at det aldri skjer igjen. Hva som er riktig, kommer nok an på hvem du spør. Og hva som er best for deg, for kjæresten din eller for dere, er også umulig for oss å si. Kanskje du kan skrive en liste og se for deg alle fordeler og ulemper ved å si det, og alle fordeler og ulemper ved å la være.
Det som kan være lurt å tenke på, er at du ikke bør diskutere dette med så mange andre, slik at kjæresten din eventuelt hører dette av noen andre enn deg.
PS: Det er faktisk et seksuelt overgrep om noen har sex med deg uten ditt samtykke eller om du er bevisstløs. Vi kan ikke ta stilling til hva som skjedde eller ikke, men det er i hvert fall slik loven er.
Vi håper at du finner ut av det og at det ordner seg.