Paralagin forte og alkohol

Hei. Er det farlig å blande paralagin forte og alkohol? Om jeg tar 18 tabletter med paralagin og en del paraseter og alkohol kan det være skadelig?

Kvinne, 19 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Først vil vi opplyse om at vi ikke er en akutt tjeneste. For henvendelser som krever akutt svar, anbefaler vi å ringe 113 eller legevakt på 116 117. Du kan også kontakte Giftinformasjonen på tlf. 22 59 13 00.
Det er farlig å blande alkohol med Paralgin Forte. Den dosen du beskriver kan være dødelig.
Vi lurer på hvorfor du lurer på dette, og om det er fordi du tenker at du ønsker å dø. Vi håper at du ikke har gjort dette allerede, men at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Det finnes hjelp der ute som kan gjøre at du får det bedre og ikke har det så vondt som du har det nå. Ta kontakt med legevakten på 116 117, eller snakk med noen du stoler på. Du kan også ringe Mental Helse sin hjelpetelefon på 116 123.