anonym hjelp rus

Grunnet mitt daglige liv kan jeg ikke be om hjelp med eget navn da det gir konsekvenser jeg ikke kan leve med. Hvor kan man få hjelp anonymt til å stoppe et rusproblem. Jeg har fått store angst problemer i forhold til dette som går utover daglige oppgaver og nå er det stopp men har ingen som kan hjelpe meg litt gjennom dette nå som jeg faktisk ser det så klart selv. Jeg ønsker helst hjelp i Vest-Agder da jeg bor der mest. Rus er amfetamin og av og til nervemed .. uten førstnevnte blir jeg så nedstemt og folkesky at jeg blir syk mentalt og sistnevnte gir en ro i nerver som følge av 4 år med dette problemet som er daglig (kun i jobb sammenheng) da jeg føler jeg må yte mest mulig så ikke jeg blir gjennomskuet. Jeg trenger virkelig jobben min da ledighet ødelegge meg totalt og jeg er ellers en mann med godt fotfeste uten barn eller forhold. Takk på forhånd. .

Mann, 33 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Du lurer på hvor du kan få hjelp for ditt problem med rus uten å oppgi hvem du er. Først vil vi orientere om at fastlege har taushetsplikt. Så lenge det ikke er barn involvert, eller fare for liv og helse, kan ikke h*n dele informasjon med andre. Er du ikke fortrolig med fastlegen din kan du bytte fastlege inntil tre ganger i året. Anonyme Narkomane (NA) har møter flere ganger i uken i hele landet. På www.nanorge.org finner du en oversikt og informasjon om deres tilbud. Du kan også ringe oss helt anonymt på 08588 hvis du ønsker mer veiledning. Trenger du noen å snakke med kan Mental Helses (116 123) og/eller Kirkens SOS (22 40 00 40) hjelpetelefoner være nyttige.