Tilbakefall Paralgin forte

Jeg har sluttet med paragin forte i 4 dagen men tok det i går og dagen før det, vil jeg få like store abstinenser av det? Jeg vil så gjerne slutte det er alt jeg ønsker i livet, så spørsmålet er vil jeg få like store abstinenser av å ta det to dager etter hverandre når jeg har sluttet? Mvh Anonym

Kvinne, 22 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
I hvilken grad man opplever abstinensproblematikk, er noe som varierer fra person til person. Du sier ikke noe om hvor mye og hvor lenge du brukte Paralgin forte før du sluttet, noe som ville ha gjort en sammenligning enklere. Men generelt er det grunn til å tro at eventuelle abstinensplager vil være mildere etter kun to dagers bruk, sammenlignet med en mer langvarig bruk. Paralgin forte har en forholdsvis rask halveringstid, og dersom abstinenssymptomer skulle oppstå, vil du merke dette fort, for de fleste etter omlag 12 timer (men dette kan også variere). Dersom bruk av Paralgin forte skulle bli et tilbakevendende problem for deg, anbefaler vi at du kontakter din fastlege angående dette. Vil du ha mer informasjon eller bare snakke med noen, kontakt oss gjerne anonymt på chat eller telefon.