Skoleoppgave om narkotika og samfunnet

Hei! Jeg bare lurte litt på dette om hvilke skader narkotika kan ha på samfunnet og hvordan samfunnet behandler folk som driver med rus osv.

Kvinne, 14 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Så spennende med en skoleoppgave om rus og samfunn. Vi er sikre på at du kommer til å finne mye interessant om dette temaet. Vi kan hjelpe deg litt på vei, men vi kan nok ikke gjøre hele jobben for deg.
Først og fremst vil vi anbefale deg å kikke litt på sidene vi har på hjemmesiden vår som omhandler skoleoppgaver.
Du kan også lese tidligere svar vi har gitt på lignende spørsmål:
Her, på siden til regjeringen, kan du lese litt om rusmiddelpolitikk. Det handler jo om hvordan samfunnet behandler folk som driver med rus. Det kan også være interessant for deg å besøke Statens institutt for rusmiddelforskning sine hjemmesider, der du finner oppdaterte statistikker og forskningsrapporter omkring rusmiddelbruk i Norge.
Lykke til med oppgaven!