Jeg trenger hjelp (spørsmålet er anonymisert)

Jeg vil gjerne vite Kan du hjelpe meg i Kratz jeg ønsker å fortelle min historie om ett og et halvt år siden, kom jeg til Bergen alt i begynnelsen var veldig bra Sann på jobben var vanskelig, men jeg taklet, og etter ca seks måneder, har jeg brukt stoffet først fusket litt med, men etter noen tid ikke merke meg selv å bli konsumert hver dag, og jeg kunne ikke jobbe hvis han ikke var under påvirkning av stoffet jeg var helt ny på jobb, og jeg har ikke råd til å savne jobben, visste jeg at hvis jeg finner min sjef Men mitt problem er at jeg ble umiddelbart sparket og jeg kan ikke miss arbeid trodde at han ville komme ferie jeg vil gi opp å drikke, men jeg kunne ikke jeg vet at jeg ikke kan gjøre det uten noen hjelp, men der tar jeg det ??? Jeg trenger virkelig hjelp av en anonym hvis du har mulighet til å hjelpe meg, jeg ber dere hjelpe !!!!! Hvis du har en anonym hjelp, vennligst send meg en e-post (anonymisert)
I would like to know Can you help me in Kratz I want to tell my story about one and a half years ago, I came to Bergen all at first was very good True at work was difficult but I coped, and after about six months, I have used the drug at first dabbled in but after some time did not notice myself becoming consumed every day and I could not work if he was not under the action of the drug I was brand new on the job and I can not afford to miss work, I knew if I find my boss But my problem is that I was immediately fired and I can not miss work thought that he would come vacation I will give up drink but I could not I know that I can not do it without anyone’s help, but where do I take it ??? I really need the help of an anonymous if you have the opportunity to help me, I beg you help !!!!! If you have an anonymous help please send me an email to my email (anonymisert)

Mann, 30 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du er i en vanskelig situasjon. Du trenger hjelp til å slutte å ruse deg, men er redd for at du mister jobben om du søker hjelp. Er du lovlig ansatt i Norge, vil du også ha rett på sykemelding (men reglene for sykepenger varierer, sjekk dette ut med NAV). Hvis du trenger sykemelding må du gå til en lege eller legevakten der du bor. Sjefen din har ikke rett til å vite hvorfor du er sykmeldt.
Det finnes noen steder du kan få hjelp og støtte. Anonyme Alkoholikere og Anonyme Narkomane er lavterskeltilbud. Men dette er ikke behandling, kun støtte og fellesskap. Men du kan likevel få god hjelp der. Du kan også enkelt få kontakt med noen du kan snakke med og som kan hjelpe deg til å få hjelp hvis du kontakter Kirkens Bymisjon i Bergen.
Lykke til!