Slutta med hasj, føler meg trøtt hele tida

Jeg har røyket hasj i 3-4 år i strekk
Å slutta før ei uka sia men e trøtt hele tida sia det ska ut av kroppen lure på kor lenge det vil holde på sånn?

Mann, 20 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Først av alt vil vi gratulere deg med det du har fått til! Når du slutter så tidlig som du har gjort, er det ingen fare for å pådra deg langvarige konsekvenser. I tillegg til dette har du en type livserfaring som ikke så mange andre på din alder har. Dette er noe du kan bruke i andre sammenhenger senere i livet.
Til ditt spørsmål. Ja, det er ikke uvanlig å bli temmelig trøtt etter du slutter med hasj. Det er gjerne slik at den første uka svetter du og har kanskje problemer med å sove, er irritabel og har litt dårlig appetitt. Etter dette vil du føle deg generelt mer trøtt (og kanskje uopplagt) i en periode. Det tar ikke så veldig lang tid før det går over. Folk er jo forskjellige, så vi kan ikke si på dagen hvor lang tid det tar for deg. Men, hvis du beregner et par tre uker, skal du nok se at du blir mer og mer opplagt etter det. Vi har besvart lignende spørsmål tidligere, går du inn på artikkelen om Hvordan skal jeg klare å slutte med hasj kan du kanskje noen gode råd. Det ligger også en lenke til en hasjguide der som beskriver fasene du går i gjennom når du slutter med hasj.
Om det er noe mer du lurer på eller bare har behov for å prate, er du velkommen til å skrive inn igjen, ringe oss eller chatte. Du finner informasjon om åpningstider på forsiden av RUStelefonen.no.