Undrende

Da man etterkvart får ADHD medisin, suboxone og circadin, etter å ha vært på behandling et år. Er det da mulig/ riktig når man har perm, ikke skal klare å knyte skoene sine?
Hilsen fortvilet

Kvinne, 5 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi er usikker på hva du spør om. Lurer du på om man blir såpass ruset eller dårlig fungerende av ADHD-medisiner, Subuxone og Circadin, at man ikke klarer å knyte skolissene sine? I så fall kan vi svare, at nei, om medisinene tas i riktig og foreskrevet dose, skal dette ikke ha så stor effekt at personen ikke fungerer i hverdagen. Det kan eventuelt være at personen tar for mye av medisinene sine, eller det kan være andre grunner til at h*n ikke fungerer som h*n skal.