Subutex

Jeg lurer på om det er flere enn meg som opplever at man har blitt mer tiltaksløs etter å ha gått på subutex i noen år.Jeg gikk på metadon i endel år men følte meg ikke tiltaksløs som jeg gjør nå.Bor i ett borettslag og vi har fått innglasset veranda og jeg ville pusse opp litt i leiligheten med å male tak og vegger men det er blitt vanskelig å finne motivasjonen som jeg hadde før jeg begynte med subutex.Blir temmelig frustrert.

Mann, 51 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er ikke ukjent at mange føler seg mer tiltaksløs etter å ha gått på Subutex en stund, men det kan også skyldes andre ting. Kanskje du kan dra til fastlegen din og fortelle han/hun at du føler deg tiltaksløs? Det kan være at du skulle tatt noen blodprøver for å utelukke for eksempel jernmangel. Ellers kan jo det å strukturere hverdagen, sette seg små mål og belønninger og det å ha en god døgnrytme, forebygge tiltaksløshet og bedre motivasjon?
Og kan du få hjelp til å pusse opp? Når man er flere er det ofte lettere å få gjennomført ting.
Vi ønsker deg hvertfall lykke til!