Pensjonist – Imovane og Circadin

Har gått på imovane i 7 år men nå virker den dårlig
Min lege sier jeg skal kutte ut imovane helt og starte med
Circadin. Håper jeg får sove bedre ????????

Mann, 83 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er vanlig at Imovane og lignende medisiner etterhvert mister effekten. Det er selvfølgelig mulig å  øke dosen når dette skjer, men også den dosen vil etterhvert miste sin effekt. Derfor er det nok greit å ta en pause eller slutte med Imovane. Vi kan ikke si om Circadin vil hjelpe deg like mye, men det kan jo være greit å forsøke og se om det gjør det. Hvis ikke finnes det jo også andre sovemedisiner som er verdt å prøve. Hvilke som passer deg, finner du best ut ved å diskutere med legen din.