Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Pensjonist – Imovane og Circadin

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Har gått på imovane i 7 år men nå virker den dårlig
Min lege sier jeg skal kutte ut imovane helt og starte med
Circadin. Håper jeg får sove bedre ????????

Mann, 83 år fra Oslo


RUStelefonen svarer:

Det er vanlig at Imovane og lignende medisiner etterhvert mister effekten. Det er selvfølgelig mulig å  øke dosen når dette skjer, men også den dosen vil etterhvert miste sin effekt. Derfor er det nok greit å ta en pause eller slutte med Imovane. Vi kan ikke si om Circadin vil hjelpe deg like mye, men det kan jo være greit å forsøke og se om det gjør det. Hvis ikke finnes det jo også andre sovemedisiner som er verdt å prøve. Hvilke som passer deg, finner du best ut ved å diskutere med legen din.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Velkommen til RUSinfo!

Tirsdag 25. juni holder tjenesten stengt!