Hva skjer nå?

Hei,
Det har seg sånn at eg ble tatt for bruk av hasj for en uke siden og skrev under på en ungdomskontrakt.
Eg ble sendt hjem uten tisseprøver,trengte ikkje å gå ned til stasjonen eller noe,og har i ettertid vært veldig stresset for hva som skjer videre.
Politiet har ikkje tatt kontakt eller gitt meg videre informasjon. Eg snakket bare med de i 20 min så så de «Nå er du fri til å gå»
Hvor lang tid tar det å begynne på tisseprøvene? Hvor ofte er det? Når kommer de til å ta kontakt?

Kvinne, 18 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi forstår godt at du er bekymret og engstelig for dette. Å ikke vite, er ofte nesten uholdbart. Dessverre kan vi ikke hjelpe deg noe særlig med de spørsmålene du lurer på. Grunnen til det er rett og slett at slike ruskontrakter ikke har en standard-mal, men fungerer ulikt de ulike stedene – og tilpasses ofte også hver enkelt. Hvis vi var deg ville vi ringt politiet eller ungdomkontakten som har ansvaret for ruskontrakten, og bedt om  å få vite litt mer om hva dette går ut på. Det bør du ha rett til å vite.