Fått noe annet enn MDMA

Hei.
Første gang jeg prøvde MDMA fikk jeg noen hvite krystaller som lignet på dette (https://40.media.tumblr.com/tumblr_lrrpp9e3hk1qhxdovo1_500.jpg). Det smakte kornsalt og funket helt sinnsykt bra.
De neste gangene har jeg fått noe brunt pulver som ligner på dette (https://img.hisupplier.com/var/userImages/2013-03/29/114202617_5_apb_MDAI_AM_2201_MDMA_240.jpg). Det smakte eggeprump og man føler man blir litt «avhengig». Ikke på samme måte som de første gangene jeg fikk de hvite krystallene.
Har hørt at man kan få heroin og mye annet dritt oppi som gjør deg avhengig. Skal det være hvite krystaller?
Og er det noen steder i Oslo man får kjøpt et test-kit til å teste om det er rent MDMA? Eventuelt hvilken nettside.

Mann, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
MDMA kan opptre i forskjellige farger; hvitt, gult, brunt og nesten over i rødt. Faktorer som påvirker fargen på MDMA handler først og fremst om forhold under tilvirkningsprosess og transport. F.eks kan tilsetningsstoffer i forbindelse med produksjon og/eller oppbevaringssted under transport avgi farge.
Det er ikke slik at fargen og renhetsgraden på MDMA nødvendigvis henger sammen. Selv om MDMA krystaller i utgangspunktet skal være hvite, er det ikke uvanlig at de har andre farger uten at det påvirker renheten i noen særlig grad. I noen tilfeller kan produsenten tilsetter fargestoffer, enten for å «sette et kunstnerisk preg» på krystallene og / eller for å drøye stoffet. Og for å gjøre forvirringen komplett, hvite krystaller kan inneholde andre ting enn MDMA og dermed ha lav renhet. Altså, fargen på MDMA krystaller og renheten på stoffet varierer uavhengig av hverandre. Hvite krystaller kan ha lav renhet og være utblandet med andre ting, og rødbrune krystaller kan ha høy grad av renhet.
Vi har ikke hørt at det er vanlig å blande heroin i MDMA. Heroin er dyrt, og de som blander ut MDMA gjør det for å tjene ekstra penger på det. (Det er heller ikke slik at du blir avhengig av å putte heroin i munnen hvis du får det i MDMA. En grunn til det, er at heroin ikke gir noen virkning hvis du putter det i munnen. Heroin sniffes, injiseres eller røykes.)
Når det gjelder tester får å sjekke renheten på MDMA har ikke vi anledning til å hverken anbefale noen eller opplyse om hvor det er å få kjøpt. Dette fordi det motstrider våre retningslinjer om ikke å drive noen form for markedsføring.