Pisseprøve

Hei
Skal jobbe på sjøen i begynnelsen av September ca 7/8. Må sikkert ta pisseprøve litt før det. Har røyket en god stund no med moderat bruk (2-5) ganger i uken. Er veldig innrøyket, har bestemt att den siste jointen var igår. Nå skal jeg være edru fram til September. Har noen spørsmål om metoder på hvordan man får THC ut av pisset så fort som mulig. Hørt alt det der med drikk mye vann, tren hardt vær dag osv. Men jer har en fysisk skade som gjør att jeg ikke kan trene som en vanlig person. Har hørt tips om å ta speed (amfetamin) i ett par dager for å rense kroppen. Har også hørt GHB renser kroppen mer er litt tvilsom til sterkere dop og heller meg egentlig vanlig til natrual cannabis. Har du noe andre tips som ikke innebærer trening? Evt om det faktisk hjelper med speed? Er desperat. Mister jobben om denne pisseprøven ikke er ren.
Takk for svar, Gutt 16 år.

Gutt, 16 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi gir generelt ikke veiledning på hvordan fortest mulig få ut THC fra kroppen. Dette av primært to grunner 1) det finnes  ingen bevis på at noe som helst får THC-syre lettere ut av kroppen. Det meste man kan lese om/høre om er myter og har svært liten eller ingen betydning. 2) Vi får ikke lov av våre oppdragsgivere, Helsedirektoratet og Oslo kommune, til å gi slik brukerveiledning.
Det vi kan si er at det ikke høres spesielt lurt ut å ta amfetamin eller GHB for å rense kroppen. Kroppen din blir på ingen måte renset av å tilføre den rusmidler.  Heller ikke renset for THC.
Det er ikke usannsynlig at dine prøver vil være rene 7.-8. september, men det er store individuelle forskjeller på folk.
Vi ønsker deg lykke til.