Hasj

Hvis man bare røyker hasj av og til, i tillegg til at man bruker ritalin, hvor lang tid ca vil det ta før thc er ute av kroppen og ikke vises på prøver osv. Vil ikke de amfetamin lignende stoffene forkorte prosessen?

Kvinne, 25 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
At amfetamin og ametaminlignende stoffer gjør at THC raskere skilles ut av kroppen, er en myte. Antageligvis har det ingen innvirkning. Enkeltinntak av cannabis vil vises opp til en uke ved urinprøver, og opp til 6-10 uker ved daglig bruk. Røyker du sjeldnere enn en gang i uken, vil det altså ta en ukes tid før du har rene prøver. Røyker du et par ganger i uken, vil det antageligvis ta litt lengre tid. Hvor lang tid utskillelsen tar er individuelt, og derfor umulig å gi noe fasitsvar på.