ADHD og Ritalin, Seroquel, melatonin og Apodorm

Kan du sende meg tilbakemeldingen på nytt, da det ble brutt. Som jeg skrev så går jeg på Ritalin pga. ADHD. Tok i går  Seroquel, 2 stk. Mellatonin og en apodorm 5 mg. De rundt meg opplevde meg som full eller beruset. Jeg gikk som sagt ikke og la meg like etter at medikamentene var inntatt, noe jeg vanligvis gjør. Kan du/dere fortelle meg litt om det? Hadde satt veldig stor pris på tilbakemelding.

Mann, 42 år fra Akershus
(Tittelen er tilpasset innholdet. Admin.)
RUStelefonen svarer:
Ritalin virker stimulerende og skal ikke virke sløvende. I større doser kan man oppleve en rus lignende amfetaminrus. Ved foreskrevet inntak av Seroquel, er ikke trøtthet og døsighet  en vanlig bivirkning, men virker antageligvis beroligende i større mengder. Melatonin er  er preparat som skal virke søvndyssende, og hjelper med innsovning. Apodorm er et benzodiazepin som brukes som sovemedisin. Det er derfor ikke uvanlig at man blir litt sløv eller trøtt av Apodorm. Er du vant til å ta disse medisinene, vil du antageligvis ikke bli beruset av det, men det kan være at du blir noe tung, trøtt og noe sløv.
Det finnes alkoholtester å kjøpe i butikk og på nett om det skal være aktuelt.