Svimmelhet etter rusblanding

Har brukt amfetamin en uke, pluss ghb i en tre til fire dager, gikk over til knips etter det i tre dager. Røyka litt hasj for å komme ned etterpå og nå sliter jeg med svimmelhet. Har nå vært nykter i tre dager etter å ha rusa meg i litt over en uke. Har vært rusfri i noen år men fikk en kraftig sprekk, har kontrollen nå. Men bekymrer meg for denne svimmelheten som ikke går over. Kom ikke før dag tre nykter, kan det være mdma som gjør det? Ikke brukt det på mange år.
Har brukt en skikkelig kombo av rusmidler, men de tre dagene med knips var overdrevet.

Kvinne, 31 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Du skriver at du sliter med svimmelhet som inntraff tre dager etter at du avsluttet en uke med kombinasjonsbruk av MDMA, amfetamin og hasj. Etter tre dager vil vi anta at du ikke lenger er påvirket av noen rusmidler, men at du kanskje er noe medtatt etter en hard uke. Det er nokså vanlig å bli tømt for energi etter en slik uke, og problemer med søvn, uro, angst, depresjon, matlyst og svimmelhet er ikke så uvanlig. Men, hvis du føler at noe er galt med deg og du ikke blir bedre vil vi anbefale deg å ta en prat med helsepersonell for å sjekke at alt er bra.