Sex

Hei har en god del spørsmål. Jeg er 12år å vil så gjerne ha sex men vet ikke sååå mye om det, jeg kan en del men ikke nok. 1. Glir kondomen av? 2. Gjør det vondt første gangen? 3. Blør jeg første gangen? 4. Hvilket hull skal penisen inn i? 5. hva skal jeg gjøre for å starte «sexen»?

Jente, 12 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Vi svarer på spørsmål relatert til rusmidler. De fleste ungdom har sex som tema på skolen, og om dere ikke har hatt det ennå, så blir det sikkert tatt opp snart. Det er heller ikke umulig å snakke med sine foreldre/foresatte om sex, men det kan kanskje være litt pinlig. Hvis du vil ha litt mer «konfidensiell informasjon», kan stille spørsmålene dine til en av de følgende:
Vi anbefaler deg også å lese artikkelen Seksuell lavalder – hva sier loven? fra Ung.no.