Drikke cannabis

Hei! Forstår det som at det er mulig å drikke cannabis? Leste litt på det på nettet. Hvor mye cannabis skal jeg tilsette i en kakao?? Hater å røyke!!! Begynner bare å hoste av det og det er jo dårlig for lungene.
Er så sykt lei av å drikke alkohol og det er jo så mye sunnere med cannabis!

Mann, 25 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ikke så vanlig å drikke cannabis som å røyke eller spise det fordi det ikke er vannløselig. Det må løses opp i fett, kakao eller yoghurt eller noe annet. Hvor mye du skal ha i en kakao kan vi ikke svare deg på for det avhenger av hvilken rus du forventer å oppnå, hvor mye du pleier å bruke og styrken på cannabisen. Men, det som er viktig å huske er at det tar mye lengre tid før virkningen kommer når du spiser eller drikker cannabis. Ved røyking tar det bare få minutter før virkestoffet (THC) blir tatt opp i blodet og gir rusopplevelse. Spiser du eller drikker det kan det ta 30-40 minutter før det tas opp i blodet og du opplever noen effekt. Derfor er det viktig å ikke ta mer før det har gått en 45 minutter for fyller du på før det kan du få en ubehagelig sterk og langevarig opplevelse. Vi legger ved en dansk lenke om å innta cannabis (siden handler generelt om medisinsk bruk av cannabis) og Folkehelseinstituttets Fakta om cannabis