Singel

Hei jeg har brukt amfetamin av og på i over 10 år…tok amf på onsdag og lure på om den var blandet ut med noe er litt rød under brystene og har ømhet virker litt på luft i magen men er ikke det….har aldri opplevd d før…hvordan kan man mistenke utblanda med evt rottegift…er fortvilet…mvh

Kvinne, 39 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du er bekymret. Men det er ikke så mye annet du kan gjøre enn å gå til legen for en sjekk. Når du handler illegale stoffer, har du aldri  noen garanti for hva stoffet inneholder. Det kan f.eks. være at du har fått en allergisk reaksjon på noen av tilleggstoffene amfetaminen er blandet ut med. Og det er ikke sikkert at det er rottegift. Du kan kanskje snakke med de du fikk/handlet av. Kanskje det er andre som har hatt de samme reaksjonene?
I Norge er det ikke noe sted man kan gå som privatperson for å teste hva stoffer inneholder. Det er nok mulig å få tak i slikt utstyr på nette, men det er kanskje uansett litt i seneste laget nå.
Hvis du ikke er kvitt dine symptomer nå, anbefaler vi deg å gå til din fastlege eller legevakt så du kan få adekvat behandling av helsepersonell (de har taushetsplikt).