Pisseprøve

For to uker siden åt jeg fem 25mg Sobril, og to 10 mg Valium og seks paralgin forter. Nå må jeg på pisseprøve, er ikke sikker når. Jeg er tynn med høy forbrenning. Hvor lenge tror du dette varer i kroppen? 3 uker? 2 uker? Det var engagnsbruk, har ikke rørt det siden. Holdt ikke på med det før heller. Røyka Hasj for 3 dager siden også, ett trekk. Engangstilfelle. Så har god selvtillit på at hasjen rekker å komme ut av kroppen siden det var en gang, og bare ett trekk. Men tabelettene er jeg usikker på ass.

Mann, 17 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Skjønner din situasjon. Når det gjelder tablettene er påvisningstidene som følger (det er individuelle forskjeller, så tallene må ansees som veiledende):
• Sobril: virkestoffet oxazepam påvises inntil en uke etter siste inntak, vanligvis noe kortere.
• Valium: virkestoffet diazepam påvises inntil tre uker etter siste inntak, i ditt tilfelle vil vi anta noe kortere, omlag to uker.
• Paralgin forte: virkestoffet kodein påvises i 2-4 døgn. Paracetamol ser de neppe etter.
Som du ser, er det Valium (diazepam) som har lengst påvisningstid i dette tilfellet.
Cannabis: THC-syre påvises i omtrent en uke etter enkeltinntak.