Hjelp til ting som egen bolig økonomi og sånt

Hei spørsmåle mitt er at jeg har vart narkomann i nesten 20år men i de siste 2 åra har jeg bare brukt bare subxsone .har hatt noen overduser har mistet noen venner mye å tenke over føler mye alene og lurte på om jeg kan få hjelp ting som egen bolig eknomisk og noe sont og hvor kan jeg søke takk vil gjarne ha svar på email (redigert)

Mann, 38 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Så fint at du har klart å holde deg stabilt på Subuxone så lenge, det er virkelig bra gjort. Vi skjønner godt at det er vanskelig å etablere seg etter 20 år med rusmisbruk, og vi tenker at NAV er et riktig sted for deg å begynne. Hvis du synes det er vanskelig å komme i gang kan du kanskje be legen din om hjelp til å avtale samtale på NAV. Du kan også kontakte LAR-nett, der kan du komme i kontakt med andre som har erfaring fra LAR-behandling, og som sikkert kan dele nyttig informasjon. I tillegg kan fellesskapet i organisasjonen kanskje bli en sosial arena for deg.
Du har i utgangspunktet bedt om svar på mail. Vi sender ikke svar til private mailadresser, men om du ønsker å snakke med oss er du velkommen til å kontakte oss på telefon eller chat.