Ganja

hei jeg røyket på lørdag og har pissings på onsdag, hvor lang tid tar det ca for at thc skal gå ut av urinet mitt ?

Mann, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Du skriver at du røyket lørdag, men du skriver ikke om du røyket mer i uken før lørdag. Dermed er det vanskelig for oss å gi deg noe godt svar, generelt kan vi si at THC-syre kan spores i urin i opp til en uke etter enkeltinntak (inntak der der går mer enn en uke mellom hver gang det røykes). Men, dette er veldig individuelt, for noen tar det ca 2 dager for andre opp til 7 dager. Hvor mye du røyket har også betydning for lenge det kan spores.
Hvis du har røyket flere ganger i uken før lørdag er det større sjanse for at det kan spores lenger. Igjen er dette svært individuelt og doseavhengig, men ved jevnlig bruk kan THC-syre spores i alt fra en til åtte uker.